Retail Awards: Årets butikskedja blev...
Ett välkant modevarumärke vann utmärkelsen Årets butikskedja på Retail Awardsgalan på måndagskvällen. Vinnare blev H&M, med motiveringen:
Att kunderna älskar denna butikskedja är välkänt, den är också en populär arbetsgivare som genom åren har fått in många unga i arbetslivet. Dessutom är vinnaren av Årets butikskedja en förebild för inte bara sin bransch utan för hela handeln i många aspekter, bland annat hållbarhetsfrågan. Framgångar till trots slår sig årets vinnare inte till ro utan fortsätter att utveckla affärsidén med utvidgat sortiment och nya butikskoncept. Här är ingen kund för ung eller för gammal!
Martino Pessina , H&M:s Sverigechef tog emot priset.
Retail Awards är ett samarbete mellan Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Priser i 12 kategorier delas ut vid en årlig gala i samband med Svensk Handels stämma. 2015 års gala går på Cirkus i Stockholm.