Pop-up - inte bara kläder
Tillfällighetsbutiker är vanligast inom mode och telekomtjänster. Men nu börjar också andra branscher få upp ögonen för fördelarna med pop-up-butiker.
Det är Castellos pop up-butik som är ute på världsturné. Butiken invigdes hösten 2013 i Nederländerna och har sedan dess besökt Köpenhamn, London och New York. Nu har turen kommit till Stockholm och Mood.
Ostinspirationen i butiken har tagits fram av stjärnkockarna Roland Persson och Christian Hellberg . Varje onsdag kommer en sommelier från Restaurang Akademien att finnas på plats för att berätta om ost- och vinkombinationer.
Butiken kommer att präglas av olika aktiviteter, som provsmakningar och ost- och vinkurser.
– Det känns jättekul att få hit Castello och ta del av deras nytänkande och kreativa osthantverk, säger Annika Ljungberg , centrumchef på Mood Stockholm.
Tillfällighetsbutiken kommer att finnas på plats fram till slutet av juni.