23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pop-up - inte bara kläder

Tillfällighetsbutiker är vanligast inom mode och telekomtjänster. Men nu börjar också andra branscher få upp ögonen för fördelarna med pop-up-butiker.

Moodgallerian bereder plats för en pop-upbutik dedikerad till ostar.

Det är Castellos pop up-butik som är ute på världsturné. Butiken invigdes hösten 2013 i Nederländerna och har sedan dess besökt Köpenhamn, London och New York. Nu har turen kommit till Stockholm och Mood.

Ostinspirationen i butiken har tagits fram av stjärnkockarna

Roland Persson

och

Christian Hellberg

. Varje onsdag kommer en sommelier från Restaurang Akademien att finnas på plats för att berätta om ost- och vinkombinationer.

Butiken kommer att präglas av olika aktiviteter, som provsmakningar och ost- och vinkurser.

– Det känns jättekul att få hit Castello och ta del av deras nytänkande och kreativa osthantverk, säger

Annika Ljungberg

, centrumchef på Mood Stockholm.

Tillfällighetsbutiken kommer att finnas på plats fram till slutet av juni.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093