23948sdkhjf

Hallå där, Martino Pessina, Sverigechef på H&M, vinnare av Årets butikskedja

H&M tog hem priset för Årets Butikskedja i Retail Awards i måndags kväll. – Det är inte lätt för ett så stort företag att ta hem priset, sade en glad Martino Pessina.
H&M får ju pris i år, bland annat för att ni har utvecklat kedjan med sportsatsning, mer skor och inte minst H&M home. Vilken avdelning har fått bäst respons av kunderna?

– Alla avdelningar har fått riktigt bra respons. Det beror på att H&M är ett stor varumärke med bra kvalitet till ett bra pris. Kunden är redo att testa, säger Sverigechefen Martino Pessina som är väldig glad för priset.

– Det är inte så lätt att vinna som ett så stort företag.

Vad tror du är H&M:s framgångsrecept?

– Vi har många produkter, en stor bredd för många människor som har råd att handla hos oss. Och tillgänglighet med många butiker.

Hur får ni med er personalen på de nya koncepten?

– Vi har nyfikna medarbetare som också vill ha nyheter och tycker att det är kul med utbildning. Och det är just med utbildning vi förbereder personalen.

Vilken var din första kontakt med H&M?

– Det var faktiskt en bekant som tyckte att min bakgrund i ett litet entreprenörsföretag skulle passa i H&M. Så min första kontakt var inte som kund utan som chef.

H&M var ett av de företag och personer som prisades på Retail Awards gala i måndags kväll. Priser i tolv kategorier delades ut under Retail Awards, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.485