23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matfestival bli köpcentrummagnet

Genom att rida på hälso- och matvågen skapar det stockholmska köpcentrumet en publikdragare till helgen: en egen matfestival.

I Sickla, några kilometer sydväst om Stockholms östra tull, ordnas till helgen för andra gången en matfestival.

Ett 20-tal utomhustält med mat och dryck slås upp bland Sicklas butiker, caféer och restauranger. Både lokala aktörer och gästande matprofiler finns på plats och på scenen blir det underhållning.

Bland de medverkande på lördag är

Johanna Westmans

kockfritids,

Anders Levén

som kolgrillar lamm,

Jonas Helgesson

som presenterar streetfood och närboende koksboksförfattaren

Jonas Cramby

som lagar tacos.

Driver försäljning och varumärke

Sickla och Sickla köpkvarter har redan en etablerad matprofil, med bland annat en saluhall, så tanken att anknyta till den närliggande mat- och hälsotrenden låg nära till hands.

Sicklas första matfestival anordnades för första gången i augusti förra året.

– Våra hyresgäster gillar idén med att flytta ut i ett gemensamt sammanhang. Och Marcusplatsen är en skön oas och bra plats för eventet, säger

Anette Persson

, marknadsansvarig för köpkvarteret i Sickla hos fastighetsbolaget Atrium Ljungberg.

Hon hoppas på flera goda effekter av tillställningen, både vad gäller försäljning och varumärkesbyggande.

– Vi räknar med att omsättning ska öka under festivaldagen, liksom besökarantalet. Och matfestivalen ökar också kännedomen om varumärket. De som ännu inte upptäckt Sickla utifrån ett matperspektiv får upp ögonen för oss.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|