23948sdkhjf

PSG + Billys = Sant

Som andra företag i världen och första i Sverige blir Billys pizza en regional sponsor till franska fotbollslaget Paris Saint-Germain.
På en presskonferens i Stockholm i veckan presenterade fotbollsklubben Paris Saint-Germain sin regionala sponsor i Sverige, Billys. Det Dafgård-ägda pizzaföretaget blir därmed PSG:s andra regionala sponsor i världen, efter Super O2 i Indonesien.

Med svenska spelare som Zlatan Ibrahimovic i herrlaget och Caroline Seger och Kosovare Asllani i damlaget har Paris Saint-Germain en stark anknytning till Sverige.

– De är framstående profiler i lagen och därför är vi glada över att få en svensk sponsor, säger Frédéric Longuépée , vice vd i PSG.

Klubben har satsat stort på sponsorer i olika nivåer och har ökat omsättningen med 40 procent under de senaste åren.

För Billys innebär sponsoravtalet, som gäller säsongen 2015-2016, att man ska öka kännedomen om varumärket ytterligare. Det är också en del i en större satsning med bland annat nya förpackningar och kommande nya produkter.

– Det är en ny pizza som blir helt ny för Sverige och lanseras till hösten, säger Ola Larsson , marknadsansvarig för Billys på Dafgårds.

– Att våra förpackningar nu kommer att prydas av Zlatan och hans lagkamrater har varit lite av en dröm som nu går i uppfyllelse, säger han.

Billys kommer bland annat att använda sponsorskapet till konsumenttävlingar, med resor till Paris som vinster och en inomhusfotbollscup där det vinnande laget får medverka på ett träningsläger med PSG academy.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093