Försäljningen i bolagets jämförbara butiker ökade under första kvartalet med +15,3 procent, att jämföras med marknadens ökning om +1,9 procent, enligt HUI.
Samtliga tre koncept utvecklades betydligt bättre än marknaden.
Detta andra kvartal 2014/2015 blir därmed bolagets fjärde kvartal i följd med bättre försäljning än marknaden, sammanfattar Rnb i sin rapport.
Mer offensivt BrothersVd
Magnus Håkanssonförutskickar att man nu ska bli mer offensiva vad gäller Brothers, och ledningen räknar med att herrkedjan ska fortsätta ta marknadsandelar kommande kvartal.
I kedjan finns totalt 77 (81) butiker. 27 (27) av dem drivs som franchise.
På Nk i Stockholm och Göteborg driver Rnb affärsområdet Departments and stores med totalt 45 (45) butiker.
Polarn o pyrets holländska resaPolarn O Pyret kan glädjas åt en gradvis förbättrad verksamhet i Holland, en för kedjan ny marknad som visat sig vara trögstartad. I Sverige förbättrade barn- och babykedjan tydligt sitt resultat, jämfört med föregående år.
Den förvärvade verksamheten i Norge förbättrade också markant resultatet under kvartalet. Polarn o pyret finns idag i elva länder. Totalt har kedjan 146 butiker, där 55 av dessa är franchise.
December 2014 – februari 2015
Försäljningen i jämförbara butiker ökade med +15,3%, att jämföras med marknadens ökning om +1,9% , enligt HUI.
Nettoomsättning; 578 (502) miljoner kronor
Rörelseresultat: 17 (2) miljoner kronor
September 2014 – februari 2015Nettoomsättning; 1 087 (1 096, inklusive avyttrad verksamhet (JC)) miljoner kronor.
Rörelseresultat: 40 (11, inklusive avyttrad verksamhet (JC)) miljoner kronor.