23948sdkhjf

Mood aprilökar

Gallerian Mood Stockholm ökade sin omsättning i april med 20 procent.


Under april ökade antalet besökare i Mood Stockholm med 8 procent jämfört med samma period i fjol. Samtidigt ökade omsättningen med hela 20 procent.

– Vi är oerhört glada för den fina utvecklingen som vi haft sedan årsskiftet. Jämfört med de fyra första månaderna förra året ökade omsättningen med 12 procent, säger Annika Ljungberg , centrumchef Mood Stockholm.

Fotobutiken bästsäljer

Butikerna i Mood Stockholm lockar allt fler besökare, sex procent fler besökte Mood Stockholm under januari till april i år jämfört med samma period 2014. Det visar inte minst Yellow Korners butik med fotografisk konst, som är den Yellow Korner-butik som säljer bäst av alla i hela världen.

Mood äter ute

Att knyta till sig restauranger med starka varumärken och kända krögare har varit en strategi från början. Och nu väntar sommarsäsongen med uteserveringar både på Moods terrasser och längs Jakobsbergsgatan.

– Mood Stockholm skiljer sig från de traditionella galleriorna och på bara tre år har vi lyckats sätta varumärket och hitta en stark position genom rätt butiksmix, atmosfär och inramning. I höst satsar vi på skönhet och kläder med nyheter som Rituals och DAY, säger Annika Ljungberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078