23948sdkhjf

H&M planerar nya varumärken

H&M jobbar aktivt med nya varumärken och resultatet av det skulle kunna märkas 2017. Det säger H&M:s vd Karl-Johan Persson till Nyhetsbyrån Direkt.
– Vi tittar på nya konkreta varumärken men vi får se när vi kan lansera. En bästa gissning är att någonting kommer 2017. Parallellt med det tittar vi på att bredda H&M-butikernas utbud, men också att bredda onlinebutikernas utbud. Det kan vara större satsningar, men det kan också vara mindre initiativ, säger vd Karl-Johan Persson .

Kommer ni hålla er inom det som i dag är era produktgrupper?

– Det är möjligt att det kommer någonting nytt, någonting som ligger utanför det vi gör i dag, säger vd:n.

För varje ny satsning inom varumärket H&M, så som Sport, Skor och nu senast H&M Beauty, uppstår frågan vilka produktgrupper som skulle kunna stå på egna ben i en fristående butikskedja. Har ni kommit närmare ett beslut när det gäller fristående butiker för till exempel er sportsatsning?

– Vi är nöjda med utvecklingen, men vi tar det steg för steg och det här är bara början på en jättespännande resa inom sport. Jag tror vi kommer att göra det vid någon tidpunkt (öppna fristående butiker, reds anm). Men vi har många initiativ så det gäller att prioritera. Vi får se när det kommer. Vi kommer att testa det vid någon tidpunkt, men vi ligger inte i startgroparna med det, säger Karl-Johan Persson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094