23948sdkhjf

Flera Nordenpremiärer för sportig jättegalleria

Nu släpper Unibail Rodamco namnen på flera nya hyresgäster i Mall of Scandinavia som öppnar till hösten. Den nya jättegallerian kommer att få ett starkt sportkluster - och flera aktörer är helt nya för Norden.
Sport blir viktigt för den 230 butiker och restauranger stora gallerian Mall of Scandinavia.

Sportinslaget ska bli starkt, både för shopping och för eget utövande.

– Att erbjuda starka varumärken inom alla segment är en grundläggande del i vår ambition med Mall of Scandinavia, nu visar vi att även sport och sportmode är välrepresenterat, säger Lars-Åke Tollemark , Nordenchef hos Unibail-Rodamco.

Första Nordenbutiken för Nike

Bland de nytillkomna aktörerna återfinns två av världens mest välkända varumärken, Nike och Adidas.

Nike etablerar sin första butik i Norden, en butik på över 500 kvadratmeter med extra fokus på segmenten fitness och löpning. Adidas öppnar en 460 kvadratmeter stor butik med skor, kläder och accessoarer för män, kvinnor och barn från både Originals och Sports Performance.

Premiär för JD

En nyhet är även den brittiska sportkedjan JD, ett av flera varumärken som i och med etableringen i Mall of Scandinavia också tar klivet in på den nordiska marknaden.

Butiken i Mall of Scandinavia är 480 kvadratmeter och butikskonceptet innehåller interaktiva delar som en digital vägg med fokus på sociala medier.

Nordenpremiär för Oakley

När Mall of Scandinavia slår upp portarna i november blir det även premiär i Norden för Oakley. I butiken hittar kunderna bland annat solglasögon, goggles, modekläder, accessoarer och sportkonfektion inom bland annat golf och vintersport.

Holländska Gaastra öppnar sin första butik i Stockholm, den andra i Sverige. Varumärket grundades redan 1897, verksamheten fokuserade då på segelmakeri. Idag marknadsförs både funktionskläder och skor för den professionelle seglaren och en kollektion som tar sin utgångspunkt i en maritim livsstil.

– Genom det fantastiska utbudet, och med Sveriges nationalarena alldeles intill, tar Mall of Scandinavia en av huvudrollerna inom svensk sport, säger Lars-Åke Tollemark.

Som tidigare presenterats på sportfronten kommer Stadium, Intersport, Footlocker och Naturkompaniet att ta plats i gallerian, liksom varumärken som Björn Borg och Peak Performance. SATS öppnar en träningsanläggning på över 2 200 kvadratmeter. i centrumet.

Sport och sportmode i Mall of Scandinavia:
Adidas
Intersport
Oakley
Björn Borg
JD
Peak Performance
Footlocker
Naturkompaniet
SATS
Gaastra
Nike
Stadium
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078