23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mios katalog i rekordupplaga

Möbelföretaget Mio släpper sin höstkatalog i rekordupplagan 1,7 miljoner exemplar. Den stora upplagan speglar Mio-kedjans ökade försäljning framhåller företagets ledning.

Upplagan på nära 1,7 miljoner kataloger innebär en ökning med över 50 procent sedan förra hösten.

– Vi möter stor och ökad efterfrågan månad efter månad med fler besökare och kraftigt ökad försäljning i såväl butiker som på webben. Att se till att Mio-katalogen kommer fler kunder till del är en självklar strategi. Mio-sortimentet är starkt och vårt mål är att behålla försprånget och ta nya marknadsandelar under hösten, säger Mios vd

Björn Lindblad.

i ett pressmeddelande.

Nya höstkatalogen distribueras hem till kunder samt i de 66 Mio-butikerna nu i veckan.

Björn Lindblad säger vidare att möbelhandeln är en vinnarbransch under detta år, men att konkurrensen är tuff och att det krävs kundfokus och attraktiva erbjudanden både på nätet och i butik för att växa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063