23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Publik butik under modeveckan

Ett kärt återseende blir det för de modeintresserade Stockholmarna när Moderådets pop-up-butik för svenska designers återigen slår upp portarna under modeveckan. Den här gången görs butiken i samarbete med fastighetsbolaget Hufvudstaden.


Den så kallade Swedish fashion pop up store genomfördes för första gången år 2012. Den här gången blir platsen Smålandsgatan 12, i det kluster som fastighetsbolaget Hufvudstaden kallas Biblioteksstan. Något som också givit årets namn Swedish fashion pop up store feat. Bibliotekstan.

I den tillfälliga butiken kommer presenteras en mix av 15 modemärken inom dam, herr och accessoarer.

Tillsammans med fastighetsbolaget

- Att främja svenskt mode är en viktig del av det Bibliotekstan står för och det känns väldigt kul att kunna presentera en pop up-butik med just svenska modevarumärken på en samlad plats under Fashion week i Stockholm, säger

Louise Severin

, marknadskooordinator för Bibliotekstan hos Hufvudstaden.

Butiken har öppet 24-26 augusti. Under den kväll på modeveckan, 26 augusti, där flera modebutiker i Stockholm har extraöppet för att dra nytta av stadens höjda modetemperatur, "Fashion Night”, kommer butiken att hålla öppet extra länge.

Butiken i samverkan med nät

Moderådets, som numera helt går inder namnet Swedish fashion council, målsättning med butiksformatet är att skapa återkommande mötesplatser både nationellt och internationellt i samarbete med olika partner för att uppmärksamma svenskt mode och nya modemärken. Den tillfälliga fysiska butiken kombineras med onlineförsäljning.

Tidigare har Moderådet öppnat butik i samarbete med Modeinkubatorn i Borås, Vinnova, Kii, Tjallamalla och Tictail.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078