23948sdkhjf

En marsresa på modeveckan

Björn Borgs visning med rymdtema, iscensatt som en resa till Mars, avslutade första dagen på Stockholms modevecka.
Under södra brofästet på Västerbron på Södermalm i Stockholm presenterade Björn Borg nästa vår och sommar; en ordinarie sportkollektion och en särskild "kapselkollektion" som kommer att säljas i utvalda butiker.

På plats var fyra av de våghalsar som 2027 är beredda att inom ramen för projektet Mars One starta en bosättning på mars - utan att någonsin komma tillbaka.

Som på mars

Björn Borgs visning hade också namnet "Training for Mars". I en uppbyggd miljö med space-ig musik och rymdgrus visades sportmode.

Upplevelse, mingel och "buzz" är lika viktigt på modeveckan som själva kläderna och den uppmärksamme kunde i publiken se såväl varumärkets grundare Björn Borg och hans fru Patricia som Ola Rapace, Robyn, Sara Sjöström och Måns Zelmerlöw.

Nya kanaler för märket

Dagens handel fick en pratstund med Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang direkt efter visningen:

– Vi satsar mer på sport, eftersom vi ser stora möjligheter att växa i det segmentet.

Björn Borg har sin historia i underkläder. Genom att satsa sportigt, i en sektor som drar till sig allt mer av konsumenternas pengar och tid, ser man fina växtmöjligheter.

Nu i höst kommer också Björn Borg att börja sälja sina sportkollektioner på Stadium.

Björn Borg är inte ensamma om att se affärsmöjligheterna i sportsegmentet: här är många inne och slåss, både storkedjor och rena nätaktörer.

– Vår konkurrensfördel är att vi kan ge en varumärkesupplevelse och omvittnad god kvalitet, säger Jonas Lindberg Nyvang.

Foto: Thomas Karlsson
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081