Torsdag denna vecka öppnar Åhléns City Stockholm den sista etappen av den nya hemavdelningen om 3 600 kvadratmeter på plan två i varuhuset.
Avdelningen innehåller 170 varumärken, som presenteras i hemmiljö.
Åhléns skriver i ett pressmeddelande att öppningen ska firas 27-30 augusti med författare, medieprofiler, modeproffs och stjärnkockar under veckan, och att kunderna ska få generösa öppningserbjudanden.
Storsatsning– Det nya hemplanet är en storsatsning från vår sida och tydligt profilerat mot medvetna konsumenter. De ser hemmet som en spegling av sin personlighet och inreder med en mix av skandinaviskt och internationellt, nytt och gammalt, billigt och dyrt – och förnyar sig tydligt efter säsong och trender. Här spelar Åhléns en viktig roll då vi erbjuder kunderna inspiration och ett varierat, modernt utbud i olika prisklasser, säger
, varuhuschef Åhléns City i Stockholm i ett pressmeddelande.
På samma plan finns sedan tidigare restaurang Sally Voltaire & Systrar och Turistinformation.
Läs mer i Dagens Handel 9/2015 som är ute nu. I ett reportage om konceptutvecklingen av Åhlén Citys barnavdelning utvecklas tankarna kring varuhusets omdaning.