23948sdkhjf

Roligare att shoppa

Boråsföretag lanserar ett infotainmentsystem baserat på Apples iBeacon-teknologi som skickar platsbaserad information till smartphones. Syftet är att göra shoppingen roligare.
Boråsföretaget Wideco lanserar Wibrick, ett infotainmentsystem baserat på Apples iBeacon-teknologi som skickar platsbaserad information till smartphones.

Genom att ladda ner en app kan Wibrick skicka ut information till användaren när de är i närheten av en enhet.
- Smartphones som finns inom 70 meter från en Wibrick tar emot signaler och får anpassad information direkt i mobilen beroende på i vilken zon som användaren befinner sig i, säger Karl-Johan Wirfalk , vd på Wideco i ett pressmeddelande.

Passar för handel

Han förklarar att syftet är att kommunicera på ett nytt sätt och ge kunder en större upplevelse via sin smartphone.

Konceptet kommer att kunna användas i olika branscher, men att det primära siktet är inställt på detaljhandel, event och turism.

Ger kunden större upplevelse

Sitter enheten i entrén på till exempel ett museum kan en guidad tur starta i appen och
en modebutik kan påminna om nyheter eller ett specialerbjudande.

I butiken kan enheten ge information om varorna på hyllorna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.056