Nordea kopplar korten till Wrapp
Nordea är första bank i Sverige att koppla sina kort till lojalitets och shopping-appen Wrapp. Samtidigt går H&M och Klarna in som investerare i Wrapp.
Därefter kan konsumenterna ta del av personliga erbjudanden och ‘rewards’ från välkända varumärken genom Wrapp-appen. Dessa erbjudanden kopplas sedan direkt till användarens kort och registreras automatiskt när kunden betalar.
Tjänsten lanseras lagom till julhandeln.
- Vi letar ständigt efter nya spännande tjänster för våra kunder. Det här är ett bra sätt för oss att addera en relevant kringtjänst till våra kortkunder, säger Anna Storåkers , chef för Nordeas svenska bankverksamhet i ett pressmeddelande.
Den minnesgoda kanske kommer ihåg Wrapp som en hype för några år sedan – ungdomar skickade digitala presentkort till varandra. En gullig idé, men flugan dog snabbt ut.
I dag är Wrapp något helt annat – en app som används för att belöna trogna kunder med cash back.
Det går till så, att när kunden handlar plingar mobilen till, appen har registrerat köpet, men den skickar också med en belöning i form av ett erbjudande eller rabatt på nästa köp.
Wrapp beskrivs i pressmeddelandet som "en kraftfull plattform för lojalitet, där Wrapp underlättar relationen mellan konsument och deras favoritvarumärken".
- Vi är stolta över samarbetet med Nordea och ser fram emot att lansera innan julhandeln,säger Aage Reerslev , VD för Wrapp.
Han berättar att Wrapp sedan tidigare har en relation till en miljon användare som använt presentkorttjänsten.
- I och med samarbetet med Nordea för vi relation till 10 miljoner användare i hela Norden, säger han till Dagens Handel.
-Tillsammans skapar vi en lysande tjänst som hjälper konsumenter att shoppa smartare. Det tycker vi är årets julklapp, avslutar han.