Mio-koncernens nettoomsättning under räkenskapsåret uppgick till 2 225 miljoner kronor (1 745). Koncernens omsättning består av försäljning i tolv egna butiker samt grossistförsäljning och franchisekoncept till de 54 handlarägda Mio-butikerna. Koncernresultatet på 141 miljoner kronor innebär en förbättring med 60 procent.
Ökad försäljning i samtliga Mio-butiker och ett mer än fördubblat rörelseresultat för koncernens butiksbolag ligger bakom vinstökningen. Tre nya butiker öppnades under räkenskapsåret, varav en koncernägd.
Nettoförsäljningen i Mio-kedjans samtliga 66 butiker uppgick till 3 114 miljoner kronor (2 491).
– Mio har tagit marknadsandelar under lång tid. Inklusive första kvartalet på nya räkenskapsåret har vi 42 månader i rad med positiv försäljningstillväxt i kedjans jämförbara butiker. Vi är finansiellt mycket starka och vi kommer att fortsätta investera i kunderbjudandet i alla delar där vi ser potential och förbättringsmöjligheter, säger Mios vd
Vid Mios årsstämma i Tibro den 2 september valdes som ny styrelseledamot
, tidigare vd för Gekås Ullared.