Bauhaus samlar till Barncancerfonden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Under september intensifieras Bauhaus samarbete med Barncancerfonden.

Bauhaus har samarbetat med Barncancerfonden sedan 2011 då de gemensamt startade insamlingskonceptet ”Give Hope”. Samarbetet har sedan dess löpt på och kedjan är idag engagerad i flera olika insamlingar till förmån för Barncancerfonden. I september kunde man konstatera att insamlingarna hittills inbringat 10 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

I september är det Barncancermånad med syfte att uppmärksamma att cancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1 och 14 år i Sverige - och att det därför behövs mer forskning för att förbättra diagnostisering, behandling och rehabilitering. Därför intensifieras insamlingsarbetet ytterligare med aktiviteter som auktioner på Tradera, Runda Upp, Walk of Hope och Skänk en Timme.

-Våra insamlingar till Barncancerfonden pågår året om, men under september har vi givetvis trappat upp. Just nu pågår insamlingar via bland annat auktioner på Tradera där det nu går att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp. Nya auktioner läggs upp på Tradera under Barncancermånaden och intäkterna går oavkortat till Barncancerfonden, säger Johan Saxne, marknadschef på Bauhaus.

Under hela september pågår auktioner på Tradera där ett 30-tal produkter auktioneras ut till förmån för Barncancerfonden. Bland annat finns en pall med golv värd över 40 000:

Bauhaus har nyligen inlett ett treårigt sponsorsamarbete med äventyraren och multisportaren Aron Anderson som sedan flera år tillbaka är Barncancerfondens ambassadör. Aron samlar ständigt in pengar till Barncancerfonden genom sina extrema äventyr och just nu går det att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp genom en auktion på Tradera.

Kedjan är också ansluten till ”Runda Upp” som uppmuntrar kunderna att avrunda summan uppåt vid varje köp.
”Walk of Hope” är en aktivitet där företagets medarbetare gör gemensamma lunchpromenader med anmälningsavgift där pengarna går till Barncancerfonden.

Medarbetarna ges också möjlighet att skänka en timlön till Barncancerfonden genom aktiviteten "Skänk en timme"

- Barncancerfonden får inget stöd av stat, kommun eller landsting och är därför beroende av bidrag från generösa företag och medmänniskor. Tillsammans med Bauhaus arbetar vi långsiktigt och tack vare deras engagemang och förmåga att skapa bra aktiviteter bidrar de år efter år med stora summor till vår verksamhet. Pengarna behövs för att vi ska kunna öka överlevnaden hos cancerdrabbade barn och ungdomar, säger Jessica Runemark, Barncancerfonden.


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ikea i nytt logistikläge

På fredagen öppnade Ikea sitt nya e-handelslager i Arlandastad norr om Stockholm.Ett perfekt logistikläge, enligt Ikeas kundupplevelseansvarige Peter Nilsson.

Här öppnar Lakritsroten

Bagaren och kocken med ny vd

Vinstras för Strongpoint

Bring börjar med research

Initiativet får Transportföretagens hållbarhetspris

Arkiv

Från Ikea till Ellos

E-handelskunder kräver snabba svar

Ica-gruppens storförvärv godkänt – med reservation

Koll på GDPR
GDPR ett steg mot en digital inre marknad

Hans Peter Erlingsson, vd för dotterbolaget Digital Law inom Knowit-koncernen hoppas att fler ser den nya dataskyddsförordningen, GDPR, som en möjliggörare.

Hon köper Grand Parfymeri

Twist & Tangos tidigare vd förvärvar skönhetsbutiker.

Zoobranschen möts och lär

Leksaksmässa med moderna inslag

Baby- och leksaksbranschen hade bråda dagar i Upplands Väsby i veckan. 70 utställare fanns på plats för att visa nyheter för fack-inköpare.

Apoteket AB ökade omsättningen

Newbie till Femman

Apoteket AB byter ordförande

Rånvåg mot elektronikbranschen

Paradisets crowdfunding - en framgång

Mer än 20 miljoner kronor och nya storinvesterare efter avslutad kampanj.

Apple Pay till Sverige

Jula öppnar två varuhus samma dag

Totalvändning för VRG

Resultatet stärktes och den jämförbara försäljningen ökade med 9 procent under fjärde kvartalet. Nu väntar ökat fokus på synergier mellan e-handel och fysisk butik.

Namnet klart för Axfoods nätapotek

Kosmetikkedja expanderar i stor stil

Kicks öppnar nu sin tredje flaggskeppsbutik i år, denna gång i Malmö.

1

Mobil plånbok floppade

7-Eleven tydliggör konceptet

Ett paket från Brunna

Pinsamt avslöjande för H&M

ÖoB öppnar sitt andra varuhus i Karlstad.

Detaljhandeln kartlagd på kommunnivå

Clas Ohlson septemberökar

Årets Ruter Dam utsedd

Jysk och Dollarstore till ny handelsplats

Matkassebolaget vill in på börsen

Plantagen öppnar nya butiker

Ikeas siffror släppta

Från Skanska till Vasakronan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135