23948sdkhjf

Bauhaus samlar till Barncancerfonden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Under september intensifieras Bauhaus samarbete med Barncancerfonden.

Bauhaus har samarbetat med Barncancerfonden sedan 2011 då de gemensamt startade insamlingskonceptet ”Give Hope”. Samarbetet har sedan dess löpt på och kedjan är idag engagerad i flera olika insamlingar till förmån för Barncancerfonden. I september kunde man konstatera att insamlingarna hittills inbringat 10 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

I september är det Barncancermånad med syfte att uppmärksamma att cancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1 och 14 år i Sverige - och att det därför behövs mer forskning för att förbättra diagnostisering, behandling och rehabilitering. Därför intensifieras insamlingsarbetet ytterligare med aktiviteter som auktioner på Tradera, Runda Upp, Walk of Hope och Skänk en Timme.

-Våra insamlingar till Barncancerfonden pågår året om, men under september har vi givetvis trappat upp. Just nu pågår insamlingar via bland annat auktioner på Tradera där det nu går att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp. Nya auktioner läggs upp på Tradera under Barncancermånaden och intäkterna går oavkortat till Barncancerfonden, säger Johan Saxne , marknadschef på Bauhaus.

Under hela september pågår auktioner på Tradera där ett 30-tal produkter auktioneras ut till förmån för Barncancerfonden. Bland annat finns en pall med golv värd över 40 000:

Bauhaus har nyligen inlett ett treårigt sponsorsamarbete med äventyraren och multisportaren Aron Anderson som sedan flera år tillbaka är Barncancerfondens ambassadör. Aron samlar ständigt in pengar till Barncancerfonden genom sina extrema äventyr och just nu går det att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp genom en auktion på Tradera.

Kedjan är också ansluten till ”Runda Upp” som uppmuntrar kunderna att avrunda summan uppåt vid varje köp.
”Walk of Hope” är en aktivitet där företagets medarbetare gör gemensamma lunchpromenader med anmälningsavgift där pengarna går till Barncancerfonden.

Medarbetarna ges också möjlighet att skänka en timlön till Barncancerfonden genom aktiviteten "Skänk en timme"

- Barncancerfonden får inget stöd av stat, kommun eller landsting och är därför beroende av bidrag från generösa företag och medmänniskor. Tillsammans med Bauhaus arbetar vi långsiktigt och tack vare deras engagemang och förmåga att skapa bra aktiviteter bidrar de år efter år med stora summor till vår verksamhet. Pengarna behövs för att vi ska kunna öka överlevnaden hos cancerdrabbade barn och ungdomar, säger Jessica Runemark , Barncancerfonden.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Pizzakedjan Domino's lämnar Sverige

Här öppnar JC

Nyhetsbrev

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Arkiv

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Clas Ohlson växer kraftigt online

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Jaktkedja i konkurs

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Handeln ritar om städerna

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.43