23948sdkhjf

Bauhaus samlar till Barncancerfonden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Under september intensifieras Bauhaus samarbete med Barncancerfonden.

Bauhaus har samarbetat med Barncancerfonden sedan 2011 då de gemensamt startade insamlingskonceptet ”Give Hope”. Samarbetet har sedan dess löpt på och kedjan är idag engagerad i flera olika insamlingar till förmån för Barncancerfonden. I september kunde man konstatera att insamlingarna hittills inbringat 10 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

I september är det Barncancermånad med syfte att uppmärksamma att cancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1 och 14 år i Sverige - och att det därför behövs mer forskning för att förbättra diagnostisering, behandling och rehabilitering. Därför intensifieras insamlingsarbetet ytterligare med aktiviteter som auktioner på Tradera, Runda Upp, Walk of Hope och Skänk en Timme.

-Våra insamlingar till Barncancerfonden pågår året om, men under september har vi givetvis trappat upp. Just nu pågår insamlingar via bland annat auktioner på Tradera där det nu går att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp. Nya auktioner läggs upp på Tradera under Barncancermånaden och intäkterna går oavkortat till Barncancerfonden, säger Johan Saxne , marknadschef på Bauhaus.

Under hela september pågår auktioner på Tradera där ett 30-tal produkter auktioneras ut till förmån för Barncancerfonden. Bland annat finns en pall med golv värd över 40 000:

Bauhaus har nyligen inlett ett treårigt sponsorsamarbete med äventyraren och multisportaren Aron Anderson som sedan flera år tillbaka är Barncancerfondens ambassadör. Aron samlar ständigt in pengar till Barncancerfonden genom sina extrema äventyr och just nu går det att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp genom en auktion på Tradera.

Kedjan är också ansluten till ”Runda Upp” som uppmuntrar kunderna att avrunda summan uppåt vid varje köp.
”Walk of Hope” är en aktivitet där företagets medarbetare gör gemensamma lunchpromenader med anmälningsavgift där pengarna går till Barncancerfonden.

Medarbetarna ges också möjlighet att skänka en timlön till Barncancerfonden genom aktiviteten "Skänk en timme"

- Barncancerfonden får inget stöd av stat, kommun eller landsting och är därför beroende av bidrag från generösa företag och medmänniskor. Tillsammans med Bauhaus arbetar vi långsiktigt och tack vare deras engagemang och förmåga att skapa bra aktiviteter bidrar de år efter år med stora summor till vår verksamhet. Pengarna behövs för att vi ska kunna öka överlevnaden hos cancerdrabbade barn och ungdomar, säger Jessica Runemark , Barncancerfonden.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Nordstjernan-bolag lägger bud på Swedol

Herrmodebutik i hotell

Lidholm’s Clothier har öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln även i oktober

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Nyhetsbrev

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Arkiv

På nytt jobb
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Mobello till Åhléns

Mobilreparationskedjan öppnar sjätte butiken och är nästa hyresgäst ut hos varuhuskedjan.

Nu separeras RNB

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

På nytt jobb
Går till Ikea

Blir public affairs-chef för möbeljätten i Sverige.

Åttonde Big Baby-butiken hamnar i Barkarby

Coop lanserar ny betallösning

Ska underlätta för företagskunder.

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

Elgiganten tjuvstartar shoppingdag med hel helg

På nytt jobb
Ny på Jysk

Axfoods miljardavtal för superlagret klart

Beijers växer i Skåne med varuhus nr 83

Tror på pop up-butiken – ska rekrytera 200 medarbetare

Monopolstrid inför Singles Day

På nytt jobb
Från Coop till Kronans apotek

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Normal till Stockholms city

1

Cdon med nytt utseende

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

På nytt jobb
Han ska göra Pulsen till en bättre retailpartner

Postnord: Sex av tio e-handlar julklapparna

Tre butikspremiärer i Täby centrum

Byggmax öppnar nytt – och utfäster hittelön för nya lägen

På nytt jobb
Loomis med ny chef

UC: Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019

XL-Bygg satsar på egna produkter 

Se alla Företagens egna nyheter

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.189