23948sdkhjf

Ny lågprisaktör på mode

Nu får svenskarna en nytt klädaktör. Det handlar om billigt mode i externhandelnsområden. Och bakom står en framgångsrik svensk ”snabb-mode-profil”.
Club Xprs är namnet på den nya kedjan, som vänder sig till familjen med lågprismode och hemtextil. Priserna beskrivs som ”mycket låga” och basplagg i många färger blir ett paradnummer.

Och kedjan ska inte kännas som vilken lågprisaktörer som helst, utan ha en ”modern och internationell profil”. Första butiken beräknas öppna under våren och få flera etableringar under året.

Bakom det nya konceptet står Victor Appelqvist. Han har sedan länge arbetat i familjeföretaget Gina Tricot där han haft en central roll, bland annat som marknadsdirektör.

– Vi kommer att erbjuda kläder, accessoarer och hemtextil, helt under eget varumärke och till marknadens lägsta priser, säger Victor Appelqvist. grundare och vd på Club Xprs.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079