23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny lågprisaktör på mode

Nu får svenskarna en nytt klädaktör. Det handlar om billigt mode i externhandelnsområden. Och bakom står en framgångsrik svensk ”snabb-mode-profil”.

Club Xprs är namnet på den nya kedjan, som vänder sig till familjen med lågprismode och hemtextil. Priserna beskrivs som ”mycket låga” och basplagg i många färger blir ett paradnummer.

Och kedjan ska inte kännas som vilken lågprisaktörer som helst, utan ha en ”modern och internationell profil”. Första butiken beräknas öppna under våren och få flera etableringar under året.

Bakom det nya konceptet står

Victor Appelqvist.

Han har sedan länge arbetat i familjeföretaget Gina Tricot där han haft en central roll, bland annat som marknadsdirektör.

– Vi kommer att erbjuda kläder, accessoarer och hemtextil, helt under eget varumärke och till marknadens lägsta priser, säger

Victor Appelqvist.

grundare och vd på Club Xprs.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.061