23948sdkhjf

Ny outdooraktör på nätet

Med en kombination av social plattform och e-handelsplats etablerar sig nu svenska Nordic native som en ny e-handelsspelare på outdoor. Och planerna är stora, inom fem år ska omsättningen vara uppe på 200 miljoner.
Innan månaden är slut ska Nordic native vara igång ute på nätet. Sajten vilar på två ben. Dels en social plattform där outdoorintresserade kan dela bilder, reseberättelser och få tips och råd från experter. Dels en e-butik, där inriktningen är vad som beskrivs som ”premiumvarumärken”.

Grundare är serieentreprenören Theodore Bergqvist . Med en bakgrund bland annat från Gamersgate, en portal för nedleddning av datorspel, och friluftsintresse i ryggen startar han sajten tillsammans med Tobias Löfgren , med bakgrund från reklambyrå med inriktning på digitala lösningar och e-handel.

Inom fem år ska Nordic native också vara operativ i Tyskland och Storbritannien och planeras då omsätta motsvarande 200 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078