23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kinnarp interior drar ut i spåret

Kinnarps interior har gått in som sponsor för det svenska längdlandslaget på skidor. – Kinnarps interior och Svenska skidförbundets längdverksamhet delar i stort sett samma värdegrund, säger Per Lehmann, vd för Kinnarps Interior.

Kinnarps interior går in som en av åtta teamsponsorer.

– Det är ett starkt svenskt varumärke, som passar väl in i vår sponsorstruktur, säger

Johan Sares

, längdchef på Svenska skidförbundet.

Vd

Per Lehmann

ser många fördelar med sponsorskapet:

– Längdlandslagets framgångar ökar intresset för breddaktiviteter, vilket medför att såväl unga som gamla rör på sig, med förbättrad folkhälsa som resultat. Det tycker vi är en fin bonus.

Bolaget ser att kopplingen till längdlandslaget kan leda till positiva värden både hos medarbetare och kunder.

– Vår personal känner stolthet över samarbetet. Vi får vara med och bidra till framgångar för ett av Sveriges folkkäraste landslag, vilket också ger goodwill och ökad varumärkeskännedom. På sikt leder det till ökad försäljning, säger Per Lehmann.

Kinnarps Interior ingår i Kinnarpskoncernen och är Sveriges största kedja av inredningshus för kontor, skola, vård och omsorg. Deras inredningshus finns på 49 orter i Sverige med en försäljning av produkter och helhetslösningar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109