Tylös ledning beskriver sin nya direktförsäljning mot konsument som en viktig del sin digitala marknadsföringssatsning.
Under de senaste åren harTylö arbetet med sin digitala marknadsföring. Ledningen exemplifierar med att man fyllt hemsidan med ”konsumentvänliga och praktiska funktioner” och ökat sin närvaro i sociala medier.
Nu är det dags att ta nästa steg, men en fullservice e-handelsplats med samtliga Tylös produkter och tjänster direkt till slutkonsument. Satsningen ögrs tillsammans med Tylös premiumbutiker.
– Vi har ett starkt distributionsnät via våra återförsäljare i dag och med vår nya digitala satsning kommer det att få en ännu större genomslagskraft, säger
.
Tylö AB har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.