När tidningen Resumé utsåg Sveriges bästa marknadschefer på Berns i Stockholm för tionde året blev totalvinnaren Per Carleö, Volvo car Sverige.
I handelns kategorier blev följande vinnare:
Byggvaruhus:
, K-rauta
Optiker:
Marita Bertilson, Specsavers
Hemelektronik:
Eddie Hernandez, Elgiganten
Snabbmat:
Anette Jannerö, Max
Apotek:
Fredrik Kullberg, Apotek hjärtat
Sporthandel:
, Stadium
Kläder:
Gabriella Mangell, H&M
Livsmedelskedjor:
Patrik Grabenbauer, Willys
Resumé mäter tillsammans med undersökningsföretagen Xtreme hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2014 till hösten 2015. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal varumärkesattribut. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar.