23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hon tar över Polarn och Pyret

Nanna Hedlund blir ny vd för Polarn och Pyret och medlem av koncernledningen i RNB Retail and Brands. Hon tillträder den 1 februari 2016.

Nanna Hedlund kommer närmast från positionen som marknadsdirektör för kosmetikkedjan Kicks. Hon är civilekonom från Stockholms Universitet. Hon blev 2014 utsedd till ”Årets ledare” inom Axel Johnson-koncernen

Nanna Hedlund är 41 år och har sedan 2008 arbetat på kosmetikkedjan Kicks, varav de senaste fyra åren i rollen som marknadsdirektör och dessförinnan som marknadschef. Mellan åren 2006-2008 var hon marknadschef på möbel- och heminredningskedjan Mio. Hon har dessförinnan arbetat med marknadskommunikation inom Brothers som idag är en del av RNB Retail and Brands.

- Nanna Hedlund har en stark bakgrund som ledare inom retail med erfarenhet av verksamhetsutveckling, marknadsföring och e-handel som passar Polarn och Pyret perfekt, säger

Magnus Håkansson

, vd och koncernchef RNB Retail and Brands i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157