23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ica slog Rosa-rekord

Ica samlade i år in 42 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa- bandetkampanj. Insamlingsresultatet presenterades vid TV-galan från Cirkus på tisdagskvällen.

Ica skriver i ett pressmeddelande de i år blev än mer rosa i insamlingen till Rosa Bandet-kampanjen. Med detta menar de att fler produkter än tidigare fick en rosa inramning och såldes till förmån för kampanjen. I sortimentet ingick bland annat kyckling, lax, mjölk, olivolja, blommor och heminredningsprylar.

Kedjan sålde även en shoppingkasse designad av årets Rosa Bandet-formgivare Mårten Claesson, Eero Koivisto och Ola Rune.

Det gav effekt och insamlingsresultatet blev 42 miljoner kronor. Det kan jämföras med i fjol då ICA samlade in 27 miljoner till Cancerfonden och 16 miljoner året dessförinnan.

- Det är fantastiskt att se vilket engagemang som finns ute i butikerna och hos våra kunder. Jag känner mig oerhört stolt över att se denna kraftsamling, säger

Anders Svensson

, vd för ICA Sverige i pressmeddelandet.

Ica är huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. .

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bekämpar cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om cancerprevention och bröstcancer samt bedriva påverkansarbete.

Ica har stöttat Cancerfonden sedan 1950-talet och Rosa Bandet-kampanjen sedan starten 2003.

Genom Rosa Bandet-kampanjen vill ICA även inspirera till hälsosamma vanor för att minska risken att drabbas av cancer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047