23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fortsatta säljökningar för Sportamore

Under tredje kvartalet ökade Sportamores försäljning med 59 procent. Men resultatet är fortsatt negativt.

Nettoomsättningen för nätsporthandlaren Sportamore ökade sin omsättning under tredje kvartalet, juli till och med september, till 132,6 (83,5) miljoner kronor. Det innebär en försäljningstillväxt på 59 procent. Rörelseresultatet minskade till -10,8 (-4,6) miljoner kronor.

Det är framför allt inom segmentet Övriga Norden som den stora tillväxten har uppmätts, det står nu för 37 procent av omsättningen. Det är även där som förlusterna har ökat.

– Under det tredje kvartalet ökar Sportamore återigen tillväxttakten. Det är tydligt att våra intensifierade marknadsföringssatsningar har haft avsedd effekt och det är glädjande att vi trots dessa satsningar uppvisar lönsamhet i vår hemmamarknad Sverige, säger vd Johan Ryding i en kommentar.

– Detta ligger väl i linje med vår ambition att nu gradvis skifta primärt fokus från maximal tillväxt till tillväxt under lönsamhetsförbättring.

För årets nio första månader ökade nettoomsättningen med 46 procent till 367,8 (251,2) miljoner kronor. Rörelseresultatet blev -38,4 (-5,5) miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04