Herrmodet har alltid dominerat hos Tiger of Sweden. Idag står herr-delen för hälften av försäljningen. Den jeansdivision som drogs igång vid sekelskiftet och fick ett omtag för sex år sedan, har seglat upp till att stå för en femtedel av försäljningen – alltså lika mycket som dammodedelen.
Senaste räkenskapsåret omsatte Tiger of Sweden 1 165 miljoner kronor exklusive moms som grossist och i egna butiker, en rejäl tillväxt med 15 procent från föregående år.
I samband med danska modeveckan i augusti öppnade Tiger en jeansbutik i Köpenhamn. Nu har man precis öppnat i Stockholm: två pop up-butiker i centrala staden på Biblioteksgatan och i Gallerian på Hamngatan.
– Det var dags att pröva om jeanskonceptet kan stå på egna ben. Med butikerna testar vi butikskoncept, exponering, sätter servicenivå och musikval och framför allt; får direktkontakt med slutkonsumenterna – de som i slutänden är med och bygger märket, säger David Thunmarker.