23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Maten i mobilen i Kista

Lunchbeställningen via mobilen. Som första köpcentrum i Sverige kan Kista galleria snart erbjuda gästerna i food courten möjligheten att förbeställa sina maträtter via gallerians mobilapp.

Kista gallerias food court har 21 restauranger som dagligen serverar 6 000 maträtter, varav 4 000 under lunchen.

– Vi tror att många kunder kommer att uppskatta möjligheten att spara tid genom att förbeställa och betala via mobilen för att sedan bara behöva komma och hämta sin mat i food courten, säger

Magnus Åkesson

, regionchef på det nordiska köpcentrumbolaget Citycon.

Restaurangägarna kommer att kunna få ett jämnare flöde av beställningar vilket leder till att de kan servera fler gäster, samtidigt som köerna blir kortare.

Citycon samarbetar i detta med Waitress plattform för mobila beställningar och betalningar. Förutom Kista gallerias mobilapp kommer kunderna även att kunna beställa via Waitress egen app.

Tjänsten lanseras i slutet av november och idagsläget har två tredjedelar av food courtens restauranger anslutit sig.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03