23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så sålde VRG i oktober

Sko- och accessoarföretaget Venue retail groups försäljning backade förra månaden. Kunderna svek accessoardelen, men på skoavsnittet klådde kedjan marknaden.

Venue retail groups totala försäljning i oktober uppgick till 69 (75) miljoner kronor. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 5 procent jämfört med föregående år.

– Försäljningsutvecklingen i koncernens affärsområde accessoarer var svagare än föregående år, konstaterar

Jonas Ottosson

, vd i Venue retail group, VRG.

Det förklarar han med att den norska verksamheten påverkats negativt av den försvagade norska marknaden och negativa valutaeffekter.

I den positiva vågskålen, låg koncernens affärsområde skor som presterade bättre än marknaden. Marknaden för skor ökade i oktober med 6 procent medan affärsområdet hos VRG ökade med 8 procent i jämförbara enheter.

Under VRG:s paraply finns kedjorna Accent och Morris (sistnämnda i Norge), Rizzo-butiker och NK skor och accessoarer. VRG hade i oktober 138 butiker, jämfört med 150 motsvarande månad året före.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|