23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nyckelfärdig pop-up i Nordstan

I Nordstan i Göteborg lanserar fastighetsägaren Vasakronan en nyckelfärdig pop-upbutik för korttidsuthyrning. Första hyresgästen öppnar i dag.

Vasakronan lanserar sitt nya koncept med nyckelfärdiga Pop-up butiker. Den första finns i Nordstan i Göteborg, där den danska barnklädesbutiken Pomp de Lux huserar från och med i dag.

Vasakronans affärsutvecklingschef

Jesper Örtengren

anser att pop-up-butiker är ett viktigt inslag i ett dynamiskt köpcentrum.

– Som fastighetsägare har vi ett ansvar för att bidra till en levande och attraktiv stadsmiljö. Det

här är ett sätt att skapa unika händelser och variation i våra handelsstråk. Både besökare

och aktörer vinner på pop-up-konceptet, säger han.

Alternativa aktörer

Pop-up-butiker har varit ett sätt för Vasakronan att göra plats för alternativa aktörer som

annars kan ha svårt att synas på traditionella handelsarenor. Det kan vara företag som vill

testa ett nytt koncept eller förstärka en kampanj, webbshoppar som går från online till IRL (in

real life) eller varumärken som saknar egna butiker och som vill exponera sig för en bredare

allmänhet under en begränsad tid.

Det är den kraftigt ökande efterfrågan på tillfälliga ytor som fick Vasakronan att bredda sitt

utbud till att även erbjuda korttidslokaler.

Enkelt och bekvämt

– När Pomp de Lux kom hit i går kväll möttes de av en helt iordningställd butikslokal. Det är

bara att packa upp varorna och öppna dörrarna. Allt som krävs finns på plats: kassadisk,

betallösning, lås och larm, nätverk, ljudanläggning med Spotifykonto, ja, till och med

butikspersonalen kan ingå, säger Jesper Örtengren.


Skapar dynamik

– Har du bara öppet i två veckor kan det kännas övermäktigt att behöva krångla med

kassaapparater och betallösningar. Det här öppnar dörrar för fler aktörer att testa roliga och

intressanta koncept. Det passar även bra med vår erfarenhet, att konsumenterna kräver

förändring och nya upplevelser.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062