Idag på eftermiddagen inviger
Annica Zindersmodekedjans nya samarbete med hotellkedjan Clarions hotell Tapto på Östermalm i Stockholm
.
De kläder och accessoerar som finns att prova – och om lusten faller på, handla – är både för kille och tjej i ett urval av de varumärken som också annars säljs av Best of Brands, i deras butiker och på nätet.
– Vi kommer att följa säsong och trender och byta ut kläderna under året, säger Annica Zinders.
Grundmodellen är att hotellgästen som fastnat för ett plagg, betalar för detta tillsammans med hotellnotan vid utcheckning. Genom att ta med den etikett som hänger på plagget ner till receptionen blir hanteringen smidig.
Priserna på plaggen är de samma som hos Best of brands vanliga försäljningskanaler.
Om rätt modell eller storlek inte finns på plats uppe på rummet, finns möjligheten att via cykelbudsfirman Urb-it få leverans inom en timme.
ButiksklassHotellets personal har fått utbildning i hur klädsektionen ska se ut: vad som ska finnas på plats, vad som behöver fyllas på, när plagg behöver ångas upp/tvättas/bytas ut och hur olika plagg ska vikas, till exempel.
–Det ska vara samma klass här som i våra butiker, säger Annica Zinders.
Avstressande urvalHotellet har byggt om en svit och ett dubbelrum för att passa det nya konceptet. Projektet är i första vändan bestämt att hålla på under ett år.
– Det här blir ett vilsamt sätt att shoppa på. Kunden/gästen känner ingen press, säger Annica Zinders och lyfter fram det blotta faktum att det begränsade – men noggranna urvalet – i sig både kan kännas avstressande och tryggt.
– Kunden ska kunna lita på att vi valt stilsäkert, precis om alltid när de handlar hos oss.