23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så handlar amerikanen på nätet

Den amerikanska näthandeln har ökat med 8,5 procent de tre första veckorna i november, jämfört med samma period förra året. Amazon ligger i topp bland e-handelssajterna. Det visar en ny rapport från Adobe.

Adoberapporten bygger på uppgifter från över 1,7 miljarder besök på 4 500 e-handelswebbplatser. Rapporten mäter 80 procent av alla transaktioner på nätet från USA:s hundra största detaljhandlare.

1 - 24 november omsatte den amerikanska näthandeln 27 miljarder dollar. Samtidigt har antalet omnämnanden om ”Black Friday” ökat i sociala medier.

Mobila enheter fortsätter att spela en viktig roll för näthandeln. De står för nästan hälften (46 procent) av besöken och en fjärdedel (24 procent) av all försäljning. De produkter som sålt bäst hittills är Samsung och LG TV, iPad Mini, Dyson dammsugare och Dell inspiron-datorer.

Amazon hade fler än 100 000 omnämnanden i sociala medier, relaterade till ”Black Friday”. Det är mer än någon annan amerikansk återförsäljare, framkommer i rapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047