23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mio drar till fjälls

En soffa blir blir liftstol och en skidlift får namn efter en möbelkedja. Nu kopplar Mio och Skistar samman sina varumärken.

– I Mio är vi gärna först med nyheter, och det här är en möjlighet för oss att synas på en oväntad plats på ett oväntat sätt mot vår målgrupp på skidsemester, säger Mios vd

Björn Lindblad

.

Mio och Skistar har ingått ett branschexklusivt partnerskap för Skistar Sälen och Vemdalens skidområden.

Det här innebär bland annat att möbelkedjan får ge namn åt den nya snabblift som Skistar öppnar i Sälen inför årets skidsäsong: Mio Express Tandådalen.

Samtidigt byggs soffor in i två av liftstolarna, och det kommer att stå kedjans namn på varje liftstol.

– Mios varumärke och produktutbud känns väldigt relevant kopplat till våra gäster. Det känns spännande att tillsammans med Mio lansera en unik och minnesvärd liftupplevelse, säger

Jonas Bauer

, destinationschef Skistar Sälen.

Möbelkedjan sätter också upp reklam på stortavlor, får eventrättigheter och kan lägga ut Mio-kataloger i varje stuga som Skistar förmedlar i Sälen och Vemdalen.

– Vi vet att vår målgrupp, våra destinationer och exponeringsmiljöer är väldigt attraktiva. Detta är ett lysande exempel på hur en partner tar sitt varumärke in i vår fjällmiljö. Att genom en produkt höja gästens skidupplevelse, som i detta fall är liftfärden i form av skönare komfort med Mios soffor är något som verkligen sticker ut och kommer få stor uppmärksamhet, säger

Maria Andrén

, partneransvarig på Skistar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081|