23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hörlurar det nya svarta

Hörlurar har blivit en oumbärlig modeaccessoar, detta enligt nätaktören Komplett Group. Och det är inte bara ungdomar som driver trenden.

Komplett group skriver i ett pressmeddelande att hörlurar har blivit en del av modet och att fler modeller lanseras ständigt. Design, ljudkvalitet, användningsområde och färg är viktiga kriterier när kunden ska välja.

- Jag vågar påstå att hörlurar har blivit en del i ekiperingen för många, säger

Lene Iren Oen

, kommersiell direktör på Komplett.

Hon säger att företaget har märkt en kraftig ökning i efterfrågan och att man under 2015 vi sålt långt över 30 procent mer jämfört med förra året.

- Merparten av kunderna som investerar i dyrare hörlurar är män i åldern 35 + som är ute efter hög ljudkvalitet, batteritid och inte minst användningsområde, säger hon.

Hon säger att det för träningsintresserade är främst öronpluggar som gäller, och de nyaste modellerna är utrustade med pulsmätare, utöver att de tål svett och vatten.

- Vi tycker att det är spännande att se hur hörlurar blivit en del av modebilden, oavsett om det gäller fritidsbruk, på jobbet eller träning, säger hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.189