23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Butiker kan serva besökare i realtid

Det har talats om detta länge, men nu kommer en lösning som gör det möjligt för fysiska butiker att skicka riktade erbjudanden till besökare i realtid.

I nästa vecka utkommer årets första nummer av papperstidningen Dagens Handel. Det är ett temanummer om vad vi kan förvänta oss av år 2016. I tidningen är experter inom olika områden intervjuade och det tycks råda stor enighet om att tekniken kommer att få en större synlighet i de fysiska butikerna.

Dagens pressmeddelande från Adobe bekräftar bilden. Det handlar om Adobe Marketing Cloud som nu utvecklats så att det ger möjlighet att anpassa erbjudanden till kunder som befinner sig i butiken, genom sms, push-notifikationer och e-postmeddelanden. Samtidigt möjliggör interaktiva skärmar en mer personlig shoppingupplevelse både i butik och på nätet, skriver de.

– Relevant kunddata och förmåga att personanpassa shoppingupplevelser får allt större betydelse för detaljhandeln. Det råder stor konkurrens om kundernas uppmärksamhet och tid, där företag i allt större utsträckning använder sig av kunddata för att skapa mer personliga shoppingupplevelser, säger

Jes Schyum

, nordisk kommunikationschef Adobe i pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03