.
Vi har letat efter en helhetspartner som kan hjälpa oss med ljuddesign på både konceptuell och praktisk nivå, säger Åhléns marknadschef
i ett pressmeddelande.
Hon berättar vidare att Lexter tidigare har utfört ljudsättningen av Åhléns City-varuhus och att alla de 70 Åhléns-varuhusen nu ska få ljud som ska bidra till upplevelsen.
Tidigare uppdrag som Lexter genomfört för Åhléns City har bland annat innefattat ljudkoncept för avdelningarna Skönhet, Barn, Hem och Sport & Balans. Även restaurangerna Sally Voltaire & Systrar och Pane Fresco samt Café Å Lait har fått genomarbetade ljudkoncept.
– Det är roligt och utmanande med så medvetna uppdragsgivare som Åhléns, säger
Margareta Andersson, VD på Lexter. Rätt utförd ljuddesign förstärker upplevelsen och påverkar köpmönstret hos konsumenterna. Handeln börjar på allvar få upp ögonen för kraften i ljud och vi ser en stadigt ökad efterfrågan på våra tjänster, säger hon.