23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vill öka mobilköpen

E-handelsbutiken Vetzoo.se vill öka köpen via mobil och satsar på en ny sajt som ska öka konverteringsgraden bland mobilanvändarna.

I dag handlar drygt 6 procent av de personer som varje månad surfar in på Vetzoo.se, som säljer djurartiklar via nätet, innan de lämnar webbsidan. Det är fler datorsurfare som gör köp än bland de som surfar med mobil eller surfplatta.

Det här är något som nätbutiken nu vill ändra på och lanserar därför en ny sajt, som ser exakt likadan ut oavsett om användaren surfar med en dator, mobiltelefon eller surfplatta.

– Framtidens webbhandel kommer att ske i mobilen. Foder är alltid aktuellt för djurägaren och mobilen finns alltid nära, säger Vetzoos vd och grundare

Lars Martin Norviit

.

Idag kommer över hälften av sajtens besökare från mobila enheter och antalet ökar snabbt.

– Vi har arbetat oerhört mycket med responsiviteten så att användaren möts av samma webbsida oavsett vilken typ av enhet de använder. Eftersom mobiler och surfplattor används på olika sätt gäller det att fundera på var tummarna hamnar så att det blir enkelt för kunderna, säger Lars Martin Norviit.

Läs också:

Var tredje nätköp går via mobilen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04