23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Boomerang till Kina

Med fler egna butiker och två nya marknader siktar 40-årsfirande livsstilsföretaget Boomerang på tillväxt. – I år kommer vi se ett uppdaterat uttryck i kollektionerna, säger vd Sofia Bothelius.

I en utblick inför framtiden, och mer specifikt för innevarande år, säger sig ledning se Boomerangs omedelbara tillväxt "i egenägda kanaler” – i klartext egna butiker och egen webbhandel – och på lång sikt även på nya marknader.

I Sverige öppnar bolaget nu i mitten på mars en 160 kvadratmeter stor butik i Uppsala, på det nya modestråket i Gränby centrum. I april öppnas en 151 kvadratmeter stor butik i Göteborg, i Nordstan i shoppingcentret Femman. Senare i år öppnas också en ny butik i Hansa-gallerian i Malmö.

Två nya marknader

I höst är det dags för Norge. Boomerang har tecknat avtal med en ny partner, en erfaren distributör med ett väl upparbetat kontaktnät på den norska marknaden.

Och redan i vår är det dags i Kina. Under våren öppnar en 257 kvm stor shop-in-shop i Peking, i shoppinggallerian WuKeSong Zhuo Zhan. Planen är att öppna 18 shop-in-shops under de närmaste åren i större kinesiska städer med fokus kring Pekingområdet.

Flera nya marknader är planerade inom de närmaste åren, med tyngdpunkt i mellersta Europa, aviserar ledningen.

Mer digitalt

Det 40-årsfirande bolaget har en ny digital plattform.

En ny satsning är också höstens klädkollektion, med högre modegrad men ändå hänsyn tagen till hållbarheten.

– Nu lägger vi grunden för vår expansion den kommande fem-årsperioden. Jag är otroligt stolt över vårt team och den förändringsresa som vi åstadkommit på kort tid. Nu fokuserar vi med full kraft på att driva affären vidare, både i traditionella och digitala kanaler, säger

Sofia Bothelius

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04