23948sdkhjf

Boomerang till Kina

Med fler egna butiker och två nya marknader siktar 40-årsfirande livsstilsföretaget Boomerang på tillväxt. – I år kommer vi se ett uppdaterat uttryck i kollektionerna, säger vd Sofia Bothelius.
I en utblick inför framtiden, och mer specifikt för innevarande år, säger sig ledning se Boomerangs omedelbara tillväxt "i egenägda kanaler” – i klartext egna butiker och egen webbhandel – och på lång sikt även på nya marknader.

I Sverige öppnar bolaget nu i mitten på mars en 160 kvadratmeter stor butik i Uppsala, på det nya modestråket i Gränby centrum. I april öppnas en 151 kvadratmeter stor butik i Göteborg, i Nordstan i shoppingcentret Femman. Senare i år öppnas också en ny butik i Hansa-gallerian i Malmö.

Två nya marknader

I höst är det dags för Norge. Boomerang har tecknat avtal med en ny partner, en erfaren distributör med ett väl upparbetat kontaktnät på den norska marknaden.

Och redan i vår är det dags i Kina. Under våren öppnar en 257 kvm stor shop-in-shop i Peking, i shoppinggallerian WuKeSong Zhuo Zhan. Planen är att öppna 18 shop-in-shops under de närmaste åren i större kinesiska städer med fokus kring Pekingområdet.

Flera nya marknader är planerade inom de närmaste åren, med tyngdpunkt i mellersta Europa, aviserar ledningen.

Mer digitalt

Det 40-årsfirande bolaget har en ny digital plattform.

En ny satsning är också höstens klädkollektion, med högre modegrad men ändå hänsyn tagen till hållbarheten.

– Nu lägger vi grunden för vår expansion den kommande fem-årsperioden. Jag är otroligt stolt över vårt team och den förändringsresa som vi åstadkommit på kort tid. Nu fokuserar vi med full kraft på att driva affären vidare, både i traditionella och digitala kanaler, säger Sofia Bothelius .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078