23948sdkhjf

Rekordår för Frölunda torg

Köpcentrumet Frölunda torg, som firar 50 år, hade både rekordmånga besökare och slog omsättningsrekord under 2015.
Sammanlagt landade besökarantalet hos Frölunda torg utanför Göteborg, på över 12,1 miljoner, en ökning med 100 tusen besökare under 2015. Omsättningen ökade med 4,5 procent, till 2,9 miljarder kronor.

Ytterligare butiker och restauranger ska förstärka Frölunda torg. Först på plats är Tiger of Sweden med både pop up- och vanlig butik. I mars slår Kappahls butikskedja Hampton Republic 27 upp dörrarna. Samtidigt öppnar Zizzi en butik med kläder för kvinnor med storlek 42-56. Tinzimara är en ny butik för inredningsintresserade. På restaurangsidan öppnar Din sallad med brett utbud att äta på plats eller ta med samt Chili och wook.

– Vi lyssnar på våra besökare och vet att de förväntar sig att vi som köpcentrum ständigt utvecklas och erbjuder nyheter, säger Schongin. Med vårens nyöppningar går vi dessa önskemål till mötes och nu ser vi med spänning fram emot hur våra besökare tar emot de koncept vi nu presenterar för dem, säger David Schongin, centrumchef för Frölunda torg som ägs och förvaltas av Skandia fastigheter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062