23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Monki öppnar e-handel i Kina

Det svenska modemärket Monki öppnar en officiell flaggskeppsbutik på Alibaba Group’s e-handelplattform Tmall.com.

H&M ägda Monki öppnade sin första konceptbutik i Kina 2010, och kedjan har expanderat snabbt. Nu finns 37 butiker i Kina och Hong Kong, men även 100 butiker i Europa och e-handel på 18 marknader i Europa.

Nu startas den kinesiska webbshoppen, som i ett pressmeddelande beskrivs som starten på ett fint samarbete mellan Monki och Tmall.

Det är tydligt att förhoppningarna är höga.

Monkis vd

Lea Rytz Goldman

säger i pressmeddelandet att den nya webbutiken är ett bra sätt för Monki att nå ut bredare i Kina.

Liu Xiuyun

, som basar för Tmalls modekategori, framhåller att Monki passar bra in i webbplatsens utbud:

- Tmall letar alltid efter unga spännande varumärken som Monki, för att göra dem tillgängliga för en bred publik. Han säger att Tmall bidrar med en väl fungerande dataplattform och med sin kännedom om den kinesiska konsumentmarknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02