23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bra som jag är

KappAhl har arrangerat en designtävling till förmån för Bris, där barn fick beskriva vad ”Bra som jag är” betyder för dem

Det vinnande bidraget i Kappahls tävling "Bra som jag är"

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att årets vinnande motiv har ritats av 12-åriga Maja från Ljungbyhed. Hennes motiv kommer att tryckas på tygpåsar som säljs till förmån för barnrättsorganisationer. Tygpåsarna kommer att säljas i KappAhls alla försäljningsländer från augusti, till förmån för de barnrättsorganisationer som modekedjan stödjer. I Sverige stödjer KappAhl Bris.

– Det värmer att budskapet ”Bra som jag är” är viktigt för barn i alla åldrar. Tusentals fantasifulla motiv med viktiga budskap har kommit in från både små och stora barn, säger Kappahls kommunikationschef

Charlotte Högberg

.

2014 lanserade KappAhl kampanjen ”Bra som jag är” till förmån för arbetet för barns rättigheter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|