Jula Club firar 2 miljoner

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Julas kundklubb, Jula Club, har nu 2 miljoner medlemmar. Företaget firar framgången med att lansera ännu en kundklubb.

– Det är fantastiskt kul, 2 miljoner medlemmar är ett kvitto på att vi har många engagerade kunder, säger Joachim Frykberg, vd Jula AB och tillägger att kundklubben är en extremt viktig nyckelfunktion i företagets strävan att möta kunden på rätt sätt.

Den 2 och 3 april blir det stort firande i alla Julavaruhus med anledning av att Jula Club passerat 2 miljoners-strecket. Jula lottar ut 2 000 000 poäng till medlemmarna, dessutom får medlemmarna ett specialerbjudande med övernattning på Julahotellet i Skara och inträde till Skara Sommarland.

Sedan starten i september 2011 har Julas kundklubb haft en snabb tillväxt. Miljonstrecket passerades redan i juni 2014.

– Jula Club är en av våra viktigaste plattformar för att möta kunden. Vi arbetar aktivt med rekrytering av nya medlemmar och vi anstränger oss hårt för att ge dessa engagerade kunder våra bästa erbjudanden, säger Joachim Frykberg.

Ny kundklubb

I samma veva som Jula Club nu passerar 2 miljoner medlemmar lanseras Julas nya kundklubb, Jula Pro, som vänder sig till företagskunder.

– Jula har idag många företagskunder och med Jula Pro kommer vi att kunna möta dessa kunder på ett ännu bättre sätt. Jula Club tillsammans med Jula Pro ger oss en mycket stark ställning på den svenska marknaden, säger Joachim Frykberg.


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säger nej till Black Friday

Kronans Apotek öppnar nytt

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Arkiv

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134