Zlatan lanserar sportdryck

| Av Thomas Karlsson | Tipsa redaktionen

Efter succén med en egen parfym fortsätter Zlatan Ibrahimović att sätta sitt namn på egna produkter. Nu lanseras två sportdrycker som har tagits fram i samarbete med fotbollsstjärnan.

Redan när Zlatan Ibrahimović inledde sitt samarbete dryckesmärket Vitamin Well för ett och ett halvt år sedan, hade han ett tydligt mål – att göra en egen sportdryck. Och nu lanseras drycken i två varianter, en med och en utan socker, anpassad för hårt tränande.

– Jag har alltid tränat mycket men har inte hittat någon dryck som funkat optimalt. Hittar man inte det man behöver så får man fixa det själv, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

Den nya drycken, VW+, innebär att Vitamin Well nu går in i ett nytt segment med renodlat sportdryck, som komplement till de vitamin- och mineralberikade drycker som har blivit företagets signum.

– Vid framtagning av funktionella drycker är det ofta en kompromiss mellan vad som är optimalt innehåll och vad som är gott. Med VW+ har fokus enbart varit att göra en optimal sportdryck, säger Jonas Pettersson, vd och medgrundare av Vitamin Well.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säger nej till Black Friday

Kronans Apotek öppnar nytt

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Arkiv

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.15