23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkena som ger Hansa energikick

Flera varumärken väljer nu Hansa citygalleria för sin första etablering i Malmö.

– Det är glädjande att flera nya varumärken etablerar i Hansa och att COS och & Other Stories etablerar sina första butiker i Malmö hos oss, säger

Therese Rattik

, vd på Areim.

Areim förvärvade Hansa i centrala Malmö hösten 2014 med idén att förädla och utveckla ett historiskt starkt handelsläge.

Nu är det klart att COS, And other stories, Whyred , Gant, Lexington, Monki, Boomerang och Weekday etablerar i Hansa.

COS, And other stories, Monki, Boomerang och Weekday öppnar till hösten.

Förändringsarbetet med Hansa görs i samarbete med HEA property partner, som på Areims uppdrag ansvarar för utveckling, uthyrning och förvaltning av Hansa.

På nedre plan öppnar Ica en fullsortimentsbutik med saluhallskänsla i höst. Systembolaget flyttar ner och öppnar en ny butik med vinkällare.

Med flera restauranger blir det sammantaget en mötesplats för mat och dryck på nedre plan.

– Tillsammans med ett tydligt varumärkeskluster stärker vi nu Hansa som mötesplats för mode, mat och dryck i Malmö, säger Therese Rattik.

Sedan tidigare på plats finns kedjor som Accent, Akademibokhandeln, Boomerang, Brothers, Espresso house, Esprit. Gant, Hallbergs guld, Jerns, Kicks, Mq och Synsam.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|