23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Elektronikkedjan firar synligt

I år är det tio år sedan Media markt etablerade sig i Sverige. Firandet kommer att märkas, både i butik och i reklamfilmer.

I september 2006 slog Media markt upp portarna till sitt första varuhus i Heron city söder om Stockholm. Idag har kedjan 27 varuhus i Sverige.

Och nu ska det tioårsfiras. En viktig del i firandet blir den tävling, "kedjans största någonsin", där närmare 800 personer vinner tillbaka pengarna för sitt köp.

I samband med jubileet släpper kedjan också nya reklamfilmer producerade av Mullen Lowe Brindfors.

- Genom filmerna vill vi bjuda upp till dans med tittarna, säger

Calle Sjönell

, kreativ chef på reklambyrån och beskriver filmerna som "energiska och teknikfokuserade".

Skådisarna i reklamfilmerna dansar koreograferat utifrån en hemelektronik-idé. Varje vecka kommer visas en ny dans som till exempel ”Ge mig fjärrkontrollen”, ”Zappa” och ”Syntax error”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|instance-web04