23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

K-rauta rustar digitalt

Byggvaruhuskedjan K-rauta, har tagit fram ett nytt gränssnitt och en responsiv sajt. Nu erbjuder kedjan fullskalig e-handel.

K-rauta i Sverige skriver i ett pressmeddelande att de har utvecklat en fullskalig e-handel med möjligheten att handla på nätet och hämta i sitt varuhus, och över 5000 produkter med hemleverans.

E-handelssajten har utvecklats mot bakgrund av att e-handeln i byggbranschen vuxit kraftigt på senare tid och att allt fler konsumenter väljer att göra sina inköp online.

Enligt siffror från Postnords e-barometer stod bygghandeln för den största ökningen online under 2015, och försäljningen på nätet inom segmentet ökade med 38 procent under året.

För att möta den efterfrågan har K-rauta utvecklat sin hemsida på flera sätt. Projektet har pågått i cirka sex månader och från och med i går, den sjätte april syns den första av en serie förbättringar på K-rauta.se. Fler väntar under året.

– Genom denna satsning tar vi både vår hemsida och e-handel till en ny nivå. Nu kan vi möta våra kunder på ett enhetligt sätt, med hög igenkänning genom hela sajten. Hela vår digitala närvaro och e-handel slår an tonen för den långsiktiga satsningen att bli digitalt ledande i vår bransch, säger

Hugo Perlskog

, projektledare på K-rauta enligt pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02