23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikea vinnare i Sveriges mest värdefulla varumärken

Räknat i kronor och ören är Ikea Sveriges mest värdefulla varumärke, visar en ny undersökning.

Det är Brand Finance, specialister på varumärkesvärdering, som årligen genomför tusentals varumärkesvärderingar på i stort sätt alla ledande varumärken i världen. De utvärderas för att avgöra vilka som är starkast (baserat på faktorer såsom kännedom, lojalitet, marknadsföring, marknadsinvesteringar, kundtillfredsställelse, hållbarhet, medarbetarnöjdhet, företagets anseende mm) och vilka som är mest värdefulla i kronor och ören.

I kategorin mest värdefulla i kronor ören vinner Ikea i Svergie, även om företaget har tappat något i värde. Varumärket värderas till 17 miljarder dollar (US) en minskning med 8% mot föregående år.

H&M kommer på andra plats, följt av Ericsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|