23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Virtuella pop up-butiker fångar solnedgången

Den svenska sportiga kedjan satsar på något helt nytt: virtuella pop-up butiker. Butikerna finns enbart på specifika platser och är öppet bara i soluppgång och solnedgång.

Det är Peak Performance som lanserar pop-up-butiker på nytt sätt. Virtuella butiker som bara går att nås från vissa utvalda platser i Europa, platser som ändras från dag till dag.

De kunder som tagit reda på dagens platser, beskrivna av sportkedjan som några av "världens vackraste", tar sig dit vid solens upp- och nedgång, och slutför en utmaning får chansen att välja fritt i den virtuella pop up-butiken.

Butikerna anpassar sitt utbud efter väderleken på plats.

Några exempel på kvällens destinationer är Vita Bergen och Hagaparken i Stockholm, Oslo Viewpoint, Isa Bridge i München och Aiguille du Midi i Chamonix.

Kampanjen har förstås en egen hashtag så att det hela kan delas på Instagram.

– Vi har öppnat virtuella butiker runt om i Europa för att uppmana människor att aktivera sig och vi hoppas att så många som möjligt antar utmaningen, säger

Jeanette Francke

, marknadsdirektör på Peak Performance.

Kampanjen pågår från och med idag, 14 april, till 9 maj.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|