Vi ska satsa på det vi kallar Ret@il, som för oss är fysiska butiker och digitalt, de två kanaler som vi kommer växa i framöver.
Ni har tidigare varit stora på traditionell postorder, upphör det nu helt?Nej det gör det inte, vi har fortsatt många lojala kunder som uppskattar den försäljningskanalen. Däremot är det inte det som är tillväxtkanalen.
Det är i dagsläget för tidigt att svara på, det är just en av de strategiska punkter som vi kommer titta på framöver.
Vad vill ni ha för butikslägen, i gatulägen i city eller i gallerior?Det är också tidigt att svara på men logiskt kommer vi att prioritera storstäderna till att börja med
Varför har ni tagit in en ny vd, Martin Barden?Vi har en stor resa framför oss i vår Ret@il satsning och Martin kommer med sin erfarenhet kunna leda denna i en snabbare takt.
Vem är han?Martin kommer senast från Telenor, där han var försäljningsdirektör. Han har tidigare också varit vd för Bokia och Flügger färg. Inom Yves Rocher är han ny och hans uppdrag är vdf ör Yves Rocher Norden där Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland ingår.
Läs också: Yves Rochers svenska långtids-vd har slutat.