I samband med att MQ Holding tagit över Joy shop, sker förändringar i ledningen för Joykedjan. MQ:s vd
Christina Ståhlaxlar också vd-rollen för Joykedjan.
– Med förvärvet av Joy har MQ-koncernen breddat sin kundgrupp och ökat möjligheterna framåt för att ta en större andel av modemarknaden. Vi ser en utvecklingspotential i Joy, men även möjliga synergieffekter inom koncernen, säger Christina Ståhl, vd och koncernchef i MQ Holding AB och fortsätter:
– Vi påbörjar nu arbetet med att ta Joy vidare med fokus på målgruppen Kvinnor mitt i livet. Kundgruppen kvinnor 50+ står för mer än hälften av den svenska dammodemarknaden och är idag det snabbast växande kundsegmentet. Här ser vi potential att växa ytterligare och avtackar i samband med förvärvet Charlotte Nordén för en förtjänstfull insats som vd fram till nu.
kommenterar i sin tur:
- Det har varit intensiva år som vd för Joy, då vi med fullt fokus har arbetat med att tydliggöra positionen som modedestination för kvinnor mitt i livet. Med MQ-koncernen som ny stark ägare skapas ytterligare möjligheter, vilket känns fantastiskt bra när jag nu går vidare till nya utmaningar,