23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Marknadsföringsverktyget som "alla" använder

En ny studie från marknadsundersökningsföretaget L2 har kollat upp hur olika branscher använder sociala medier i sin marknadsföring. En solklar etta finns.

Jajja Magazine skriver om studien som visar att över 90 procent av företagen inom en lång rad branscher utnyttjar Instagram för att sprida sitt varumärke.

Instagram beskrivs närmast som en standard för globala företag inom en stor mängd branscher. Bilindustrin sticker ut eftersom 100 procent av bilföretagen är aktiva på Instagram.

Andel företag som är aktiva på Instagram (procent)

Bilindustrin: 100 procent

Mode: 98 procent

Skönhet: 96 procent

Klockor och smycken: 96 procent

Resor: 95 procent

Retail: 92 procent

Sportkläder: 92 procent

Drycker: 89 procent

Konsumentelektronik: 78 procent

Källa: L2 Think Tank Q1 2016

När det gäller Snapchat ser bilden annorlunda ut. Bara 25 procent av bilföretagen är aktiva på Snapchat. Snapchat är populärast inom sportkläder där 71 procent av företagen utnyttjar Snapchat följt av skönhetsföretagarna där 57 procent använder Snapchat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|instance-web01